CONTOH RPP BAHASA INGGRIS PROCEDURE TEXT

CONTOH RPP BAHASA INGGRIS PROCEDURE TEXT

RPP BAHASA INGGRIS KURIKULUM 2013, Untuk melengkapi postingan sebelumnya tentang contoh berikut ini saya tambahkan contoh RPP BAHASA INGGRIS tentang mengajar procedure text dengan keahlian listening and speaking...semoga bermanfaat.  

LESSON PLAN


School :MTs. Falahul Huda Kendal
Subject :  English
Class/Semester :  IX/1
Material : Procedure text
Skills : Listening and Speaking
Time Allotment : 1 × 45 minutes

I. Core Competence

1. Respecting and appreciating the teachings of their religion.
2. Respecting and appreciating the honest disciplineresponsibility
 caring (tolerance, mutual assistance), polite, confident behaviors, in interacting effectively 
 with the social and natural environment in arrange of socially and existence.
3. Understanding and applying knowledge (factual, conceptualand procedural)
 based on his curiosity about sciencetechnologyarts,culture and events related to
 phenomena seemed by eyes.
4. Reworking, presenting, and reasoning in the realm of concrete 
 (using, parsingcomposingmodifyingand creatingand the realm of the abstract 
 (writing, readingcountingdrawingand fabricatedaccording to 
the learned in schools and other sources in the same point of view/theory.

II. Basic Competence

1.1 Grateful for the opportunity to learn Englishas a language of international 
 communication embodied in the spirit of learning.
2.2  Showing the honestdiscipline, confident, and responsibility behavior in  implementing transactional communication with teachers and friends.
3.7 Applying text structure and linguistic elements to carry out the procedure with the social function of the text stating and asking about recipes and manualsshort and simpleaccording to the context of its use.
4.7 Catching the meaning of the text proceduresoral and writtenrecipes and manually 
 shapedshort and simple
4.8 Arranging procedure textsoral and writtenshort and simplerecipes and manually
  shapedwith attention to social functionstext structure and linguistic elements are correct
  and appropriate context.

III. Indicators

1. Showing the spirit in teaching learning process.
2. Showing the honestdiscipline, confident, and responsibility behavior.
3. Understanding text structure and linguistic elements to carry out the procedure with 
the social function of the text stating and asking about recipes and manualsshort and 
 simpleaccording to the context of its use.
4. Making oral procedure textsshort and simplerecipes and manually shaped,
 with attention to social functionstext structure and linguistic elements correctly
 and in appropriate context.

IV. Learning Aim

1. Students are able to appreciate the opportunity to learn English as an international
 language consistently.
2. Students are able to show the honestdiscipline, confident, and responsibility behavior 
in everyday life.
3. Students are able to explain the structure and linguistic elements of procedure text 
 to carry out the procedure with the social function of the text stating and asking about 
 recipes and manualsshort and simpleaccording to the context of its use.
4. Students are able to make and present the oral procedure textshort and simple 
recipes and manually shapedwith attention to social functionstext structure and 
 linguistic elements correctly and appropriate context.

V. Teaching Material

Text oral procedure by stating and asking about recipes and manuals (in attachment 1)
Definition of  Procedure test
Procedure text is a text which gives instructions on how to do something
Social function
To describe how something is accomplished through a sequences of actions or 
 step by step to achieve the best results efficientlyavoiding accidentsdamagewastage
The structure of the text
a. Goal / Aim : showing the purpose
bMaterial (not always have to exist
cThe steps are sequential
Elements of language
(1) A description of the action in the Simple Present tense
(2) Use of  imperative : e.g. Enter. Insert, Mix, CutStir
(3) Use of action verb : e.g. turn, put, mix, shake, fill
(4) Use of Adverbs     : e.g. Slowly. quickly, carefully, lightly
(5) Use temporal conjunction : e.g.firstly, then, after that, finally
(6) speechwordstressintonationwhen presented orally.
topics
How to cookdo the gamesuse or operate equipmentprojectsetc..,By giving
 the example of the behavior disciplineefficientenvironmental friendlyresponsibility.

VI. Teaching Method

1. Approach  Scientific Approach
2. Method : Audio visual with learner centered
3. Technic : observing, discussionasking-questionpracticing

VII. Learning Activities

Pre Activity
a. Teacher greets the students using English in order to create English Environment
b. Teachers and students pray together
c. Teacher checks the student’s attendance
d. Students receive informations of competencematerialpurposebenefitsand 
 lessons that will be implemented.
Main Activity
ü Observing
Students listen to / watch the teacher’s performance how to make  
Cappuccino Coffee with choco granule
Students watch to the video of How to withdraw money use ATM Card. 
Students pay attention to the social functionthe structure of the text
 linguistic elementsas well as the delivery format / text entry procedure
ü Questioning
Teacher gives  chance to students to ask questions and students giving
 feedback about the material or materials on the social functionthe phrase associated  
with the materialand linguistic elements
ü Exploring
Teacher divides the students into four groups consist of 4-6 students
Teacher gives a different topic to make oral procedure text for each group
Each group discuss and make an oral procedure text with specified topic

ü Associating
Students relate the procedure text that established with previous material are presented 
ü Communicating
One of each group come to the front of class and present and share the procedure text
 that they have made in the group.
The other group give feedback and teacher gives confirmation about the performance 
 of the presentation.
Post activity
a. Students with teacher conclude the learning.
b. Students reflect on the activities that have been carried out
Students answer the questions given by the teacher








VIII. Media

Audio/Video, Slide, White Board, Board marker, paper

IX. Source 

English Text book for 9th junior high school
http://www.youtube.com/watch?v=hL0dccBZTa8

X. Assessments

1. Knowledge Assessment (in attachment 2)
2. Skill Assessment (in attachment 3)
3. Scoring rubrics (in attachment 4)

untuk attachment filenya anda bisa lihat di sini attachment 1, attachment 2, attachment 3, attachment 4.
teman-teman juga bisa membaca artikel sebelumnya di kolom popular post. terimakasih
thumbnail Title : CONTOH RPP BAHASA INGGRIS PROCEDURE TEXT
Posted by : Andri Stiawan
Published : 2014-04-28T21:51:00+07:00
Rating : 5
Reviewer : 99999 Reviews
5 Komentar untuk "CONTOH RPP BAHASA INGGRIS PROCEDURE TEXT"

thanksyou,
ada yang versi bahasa indonya gak min?

thankyou,
ada yang versi bahasa indonya gak min?

sama-sama mas. Kalau mau versi bahasa indonesianya, tinggal di translate aja mas Anam, pakai google translate

Thank you very much, it is helpful :)

Terima kasih sudah membaca blog saya, silahkan tinggalkan komentar Anda.

Back To Top